ο SEΟ εξελίσσεται διαρκώς και συνεπώς η επίτευξη υψηλής κατάταξης στην Google συνεπάγεται διαρκή προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Σύμφωνα με έρευνα του SEMrush οι πέντε σημαντικότεροι παράμετροι για την επίτευξη υψηλής κατάταξης στην Google το 2018 είναι οι εξής:

Direct website visits

Είναι η σημαντικότερη παράμετρος για την επίτευξη υψηλής κατάταξης στην Google. Τα direct website visits προκύπτουν από την απευθείας επίσκεψη στην ιστοσελίδα σας, είτε όταν ο επισκέπτης της πληκτρολογεί την ηλεκτρονική της διεύθυνση (URL), είτε όταν την έχει προσθέσει στα αγαπημένα του (bookmark) και κάνει click σε αυτό.
Για την Google η απευθείας επίσκεψη στην ιστοσελίδα σας είναι σημάδι ότι αυτή έχει αναγνωρίσιμο brand και αξιοπιστία, στοιχεία στα οποία δίνει μεγάλη σημασία η κορυφαία αυτή μηχανή αναζήτησης. Μάλιστα όσο περισσότερες μηνιαίες αναζητήσεις έχει η λέξη-κλειδίγια την οποία θέλετε να πετύχετε υψηλή κατάταξη, τόσο σημαντικότερο ρόλο διαδραματίζουν τα direct website visits.
Συνεπώς το κτίσιμο ενός ισχυρού brand, μέσω της διαδικασίας του brand building είναι η σημαντικότερη ενέργεια που μπορείτε να κάνετε στο πλαίσιο του Search Engine Optimization. Το ποσοστό του direct traffic μπορείτε να το παρακολουθείτε μέσω των Google Analytics, στην ενότητα Acquisition-All Traffic-Source-Medium.

Time on site

Όσο περισσότερο χρόνο δαπανούν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας σε αυτή, τόσο υψηλότερο page rank πετυχαίνει. Ο μέσος χρόνος παραμονής είναι συστηματικά παρόμοιος για τις ιστοσελίδες που εμφανίζονται στα 4 πρώτα αποτελέσματα της Google για τις λέξεις-κλειδιά που έχουν υψηλές μηνιαίες αναζητήσεις.
Η επίτευξη υψηλής κατάταξης για τις τελευταίες προυποθέτει κατά μέσο όρο 40 δευτερόλεπτα περισσότερη παραμονή στην ιστοσελίδα σας σε σχέση με με την παραμονή για τις λέξεις-κλειδιά που έχουν λίγες μηνιαίες αναζητήσεις.
Ενδεικτικοί παράγοντες που μπορούν να αυξήσουν τον χρόνο παραμονής είναι το πλούσιο περιεχόμενο, η υψηλή ταχύτητα, η υψηλή αισθητική και το φιλικό User Interface. Το time on site μπορείτε να το δείτε στα Google Analytics στην αρχική τους σελίδα.

Pages per session

Όσες περισσότερες σελίδες επισκέπτονται οι χρήστες του website σας τόσο ποιοτικότερο αυτό φαίνεται στα μάτια της Google. Κατά μέσο όρο οι χρήστες επισκέπτονται 3 με 3,5 σελίδες ανά επίσκεψη. Οι ιστοσελίδες που επιτυγχάνουν τις υψηλότερες κατατάξεις έχουν περισσότερες σελίδες ανά επίσκεψη σε σχέση με τις ιστοσελίδες που ακολουθούν.
Ενδεικτικοί παράγοντες που μπορούν να αυξήσουν τον αριθμό σελίδων ανά επίσκεψη είναι η αποτελεσματική δομή της ιστοσελίδας σας, η εσωτερική διασυνδεσιμότητα της (internal links) και τα call-to-actions. Τον αριθμό σελίδων ανά επίσκεψη μπορείτε να τον παρακολουθείτε στα Google Analytics στην αρχική σελίδα τους.

Bounce rate

Είναι το ποσοστό των επισκέψεων όπου ο επισκέπτης βλέπει μόνο μία σελίδα της ιστοσελίδας σας και μετά βγαίνει από αυτή, ανεξάρτητα από τον χρόνο παραμονής του σε αυτή. Όσο υψηλότερη είναι η κατάταξη μια ιστοσελίδας τόσο χαμηλότερο bounce rate έχει.
Όταν συμβαίνει το bounce rate δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η σελίδα σας που την αφορά δεν ήταν χρήσιμη για τον επισκέπτη της, μπορεί όμως να ερμηνευθεί από την Google ως ένδειξη χαμηλής ποιότητας. Το μέσο bounce rate των κορυφαίων ιστοσελίδων κυμαίνεται μεταξύ 49%-51%.
Για την μείωση του μπορείτε να προβείτε στην βελτίωση της εσωτερικής διασυνδεσιμότητα της σελίδας σας, στη βελτίωση της πλοήγησης της (πχ χρήση breadcrumbs) και στην προσθήκη call-to-actions. Το bounce rate μπορείτε να το παρακολουθείτε στην αρχική σελίδα των Google Analytics.

Total referring domains

Είναι ο αριθμός των ιστοσελίδων που έχουν backlinks προς την ιστοσελίδα σας. Οι ιστότοποι που επιτυγχάνουν υψηλές κατατάξεις έχουν συστηματικά περισσότερα referring domains. Όσο πιο δημοφιλής είναι η λέξη-κλειδί για την οποία θέλετε να επιτύχετε υψηλή κατάταξη τόσο περισσότερα referring domains θα χρειαστείτε.
Οι ιστοσελίδες που επιτυγχάνουν κορυφαίες κατατάξεις για δημοφιλή keywords έχουν κατά μέσο ορο 4 φορές περισσότερα referring domains σε σχέση με εκείνα που χρειάζονται για την επίτευξη υψηλής κατάταξης για λέξεις-κλειδιά με λίγες μηνιαίες αναζητήσεις. Το κλειδί για την αύξηση των referring domains είναι η ανάπτυξη ποιοτικού περιεχομένου και η αποτελεσματική προώθηση του στα social media.
Επιπρόσθετα, το online PR μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση τους. Τα referring domains μπορείτε να τα παρακολουθείτε μέσω του Google Search Console, στην ενότητα Search Traffic-Links to Your Site.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο